maandag 2 november 2009

Persbericht: D66 Woerden beweegt college tot veiliger fietsoversteek Boerendijk

Het appèl dat de D66-fractie in Woerden heeft gedaan om de fietsoversteek aan de Boerendijk veiliger te maken, wordt beloond. Naar aanleiding van vragen (zie bijlage) van D66-fractievoorzitter Jaap van der Does, neemt het College van Burgemeesters en Wethouders begin 2010 maatregelen in de vorm van een verhoogd plateau. Dit moet voorkomen dat overstekende fietsers onoplettend in volle vaart oversteken en het verhoogt de attentie van naderende automobilisten.

Van der Does is tevreden: 'Het vergroten van de veiligheid van fietsers is één van de belangrijke punten uit het D66-verkiezingsprogramma. Ik ben blij dat het college nu wel met spoed maatregelen gaat nemen om het aantal ongelukken op deze oversteek te verminderen.'

De fietsoversteek is D66 Woerden al langer een doorn in het oog. De D66-fractie heeft het college eerder gevraagd de fietsoversteek veiliger te maken. Toen recent weer een aanrijding plaatsvond tussen een fietser en een automobilist, was voor D66 de maat vol.