woensdag 9 december 2009

Kandidaten en programma raadsverkiezingen 2010 – 2014 D66 Woerden bekend

D66 Woerden heeft de lijst met kandidaten rond voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 3 maart 2010 worden gehouden. De D66-stemmer heeft bij de verkiezingen de keuze uit een lijst van 13 kandidaten, waarbij er een balans is tussen mannen en vrouwen en jong en oud (van studente tot senior). Tussen de kandidaten bevinden zich mensen die al lange tijd meedraaien in de gemeentepolitiek en enthousiastelingen die zich onlangs bij D66 hebben aangesloten. Tien kandidaten komen uit verschillende wijken in Woerden, één uit Harmelen en één uit Zegveld. De D66-afdeling in Woerden zag het aantal leden in een jaar tijd meer dan verdubbelen en rekent ook bij de gemeenteraadsverkiezingen op ten minste vier zetels. De partij is gegroeid en ambitieus. Met het D66-verkiezingsprogramma wil de partij het verschil gaan maken in Woerden. Zo wil D66 nadrukkelijk gaan inzetten op behoud van groen door o.a. herinrichting van bedrijventerreinen. D66 vindt dat het afgelopen moet zijn met de onaangekondigde budgetoverschrijdingen door de gemeente. Meer aandacht voor duurzaamheid en wat het verkeer betreft, snelle uitvoering van de westelijke rondweg, en vooral betere fietspaden en fietsenstallingen. Ook wil de partij dat besluiten van het gemeentebestuur beter worden uitgelegd aan de inwoners. In de campagne wordt het programma samengevat met de leus ‘Anders Ja D66’. Omdat wij vinden dat het anders moet en kan, omdat we vinden dat de toekomst meer kansen dan bedreigingen biedt!

Kwaliteit van bestuur
D66 bereidt zich terdege voor op de komende periode. Woerdense D66 kandidaat raadsleden volgens een opleidingsprogramma. Bovendien volgt één van de leden op de kieslijst, Bob Duindam, een leergang ter voorbereiding op een eventueel wethouderschap.

Politiek Café met Sophie in ‘t Veld 3 december
D66 heeft input van en contact met de kiezer hoog in het vaandel. Het werkbezoek van D66-fractievoorzitter in het Europees Parlement Sophie in ‘t Veld op 4 december, grijpt D66 Woerden aan om een algemeen toegankelijk politiek café te organiseren op donderdagavond 3 december. Iedereen is vanaf 20.00 uur welkom in Café de Marketier aan de Hogewoerd 2A. Sophie in ‘t Veld zal onder meer laten zien in hoeverre Brussel van invloed kan zijn op Woerden en de lokale politiek. Meer informatie over dit politiek café volgt binnenkort.

Contact met inwoners
De D66-kandidaten zullen de komende periode regelmatig met de zogeheten Demokraam in de stad staan, te beginnen op 28 november. Ook zullen de kandidaten wijkplatforms bijwonen.

Meer informatie:
Jaap van der Does, fractievoorzitter tel. 06 2459 2349 en Heerd Jan Hoogeveen, nummer 2 van de lijst en lid programmacommissie, tel. 06-5185 0478.

De kandidatenlijst is bijgevoegd. Het verkiezingsprogramma van D66 Woerden kunt u inzien en downloaden