woensdag 27 januari 2010

Dankbaar campagne voeren

Zaterdag 13 februari waren bijna alle politieke partijen in het centrum van Woerden te vinden. D66 was er ook (en we waren ook in Harmelen). Waar de anderen zich uitputten met tenten, winkels en vervoersmiddelen, beperkten wij ons tot de folders die wij uitdeelden. Misschien is dat wel typerend voor onze partij: weinig poespas eromheen, het gaat om de inhoud. En daarmee zit het goed bij D66. Van tien uur ’s ochtends tot half vijf ’s middags hebben we vele gesprekken gevoerd met inwoners, met als centrale vraag: wat vindt ú dat anders moet in Woerden? Vele onderwerpen werden aangesneden. Verkeer was een terugkerend thema, maar ook de openingstijden van het Batensteinbad. Meerdere mensen spraken de wens uit dat de Cattenbroekerplas snel open zou moeten voor het publiek.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Een van de gesprekken die mij het meeste is bijgebleven, was het gesprek met de mensen die als eerste begonnen over de financiële huishouding van de gemeente. “Missers zoals met het openbaar onderwijs, dat moet nu echt een keer afgelopen zijn”, zeiden ze. Dat klonk als muziek in mijn oren. Het is hét speerpunt van D66 voor de komende 4 jaar. Investeren in fietspaden vonden deze mensen ook belangrijk, maar ook de aanleg van de westelijke randweg. Ik kon ze daarom aan het eind van ons gesprek mededelen dat ze het D66-programma niet meer hoefden te lezen: ze kenden het al!

Al met al was het een inspirerende dag. Van veel mensen gehoord wat zij zelf anders willen, van veel mensen begrepen dat de ideeën van D66 leven in de Woerdense maatschappij. D66 Woerden is klaar voor de komende raadsperiode!

Heerd Jan Hoogeveen

kandidaat raadslid (nr. 2)