zaterdag 27 februari 2010

Subsidies in Woerden

In het verkiezingsprogramma van D66 Woerden staat dat de begroting van de gemeente nu eens echt op orde moet komen.

Dat is een van onze belangrijkste speerpunten. Wij hebben dat concreet gemaakt in een tegenbegroting, waarin we ook de vanzelfsprekendheid van bepaalde subsidies ter discussie te stellen.

Die subsidies geeft de gemeente aan allerlei organisaties omdat zij zich bezighouden met zaken die voor de gemeenschap van belang zijn. Denk aan het straattheaterfestival, het Klooster, het peuterspeelzaalwerk, sportverenigingen of ouderenwerk. Allemaal activiteiten die van belang zijn voor de Woerdense inwoners. D66 onderschrijft dan ook van harte de gedachte dat wij gemeenschapsgeld in deze activiteiten steken.

Wij vinden wel dat we aan u als inwoner van Woerden verplicht zijn om kritisch te kijken naar hoe we dat geld besteden. Want we kunnen iedere euro maar één keer uitgeven en het is ook uw geld. We verwachten daarom ook creativiteit en de bereidheid om mee te denken van de ontvangers van de subsidies.

D66 wil dat niet alleen in het programma vertellen, maar wil de daad ook bij het woord voegen. Want alleen met een gezonde begroting kunnen we al die belangrijke activiteiten ook voor de langere termijn behouden voor Woerden.