zaterdag 12 september 2015

Leden van de Staten Generaal: Stel een plan op voor de vluchtelingen.

Zaterdag was een drukke dag in de stad met de opening van de vernieuwde Rijnstraat, een groots korenfestival en een manifestatie rond de Dag van Democratie. Ook D66 was daarbij aanwezig en liet daar de passerende mensen aan het woord met de vraag: wat vindt u waar de troonrede van aanstaande dinsdag op Prinsjesdag over zou moeten gaan.

Een van de veelgenoemde onderwerpen waren de vluchtelingen. Heel concreet: “Stel een plan op voor de vluchtelingen”, “Besteed meer van de 5 miljard aan de vluchtelingen” en ook “Alle vluchtelingen zijn welkom. De zorg was tevens een onderwerp van gesprek, daar moet meer aandacht voor zijn, evenals ouderen en verder werd er gevraagd om een hoger pensioen. Tevens moet de overheid minder de betutteling aangaan. Begrijpelijk is dat mensen het jammer vinden dat het ziekenhuis weggaat en wordt de renovatie van het stadhuis als positief ervaren. “Woerden is fijn om te wonen, al kan het fietsbeleid beter”

Saskia van Megen, raadslid van D66: Mensen vinden het heel mooi dat D66 op straat luistert en de mogelijkheid om hun mening te laten horen wordt als positief ervaren