woensdag 20 april 2016

Ex-wethouder Duindam schond integriteitsregels

“D66-fractie heeft oplettend gehandeld”

Onderzoeksbureau Berenschot heeft op 20 april haar rapport over ex-wethouder Duindam aan de raad aangeboden. Berenschot concludeert dat Duindam op een aantal punten de integriteitsregels heeft geschonden.

Zo blijkt uit het rapport dat hij informatie heeft achtergehouden over leningen die hij verstrekte aan bedrijven die diensten leverden aan de gemeente Woerden. De raad en fractie waren hiervan dus niet op de hoogte.

“Het is in het algemeen belang dat deze feiten nu boven water zijn gekomen” aldus fractievoorzitter Heerd Jan Hoogeveen. “Daarom hebben wij vastgehouden aan dit onderzoek met deze onderzoeksvragen. Tegelijkertijd zijn wij teleurgesteld dat het vertrouwen van de raad en de D66-fractie is geschonden.”

De D66-fractie is blij dat volgens Berenschot niet is gebleken dat de gemeente nadeel heeft ondervonden van het handelen van de ex-wethouder.

De D66-fractie zal het rapport nader bestuderen waarna het op 17 mei inhoudelijk door de raad wordt behandeld.