maandag 31 oktober 2016

Milieustraat in de toekomst ook ’s avonds open

Tijdens de begrotingsbehandeling van de Woerdense gemeenteraad, dienden D66, VVD en Progressief Woerden een voorstel in om onderzoek te doen naar hoe de openingstijden van gemeentelijke diensten nog beter kunnen worden toegespitst op de behoeften van inwoners. Het voorstel werd door een meerderheid van de raad aanvaard. Initiatiefnemer Heerd Jan Hoogeveen (D66): “Niet alleen winkels, ook de overheid moet kijken hoe ze het best kan aansluiten bij de behoefte van inwoners. En mensen leven nu gewoon anders dan twintig jaar geleden. Dus moet je je openingstijden ook tegen het licht houden. Dat gaat de gemeente nu doen, en dan krijgt de raad een voorstel over de beste invulling.”

Tijdens het debat over het voorstel liet burgemeester Molkenboer zich ontvallen dat hij van plan is om ook voor de milieustraat een avondopenstelling in te voeren. Dat was nog niet bekend. Hoogeveen daarover: “De proef om paspoorten thuis te laten bezorgen vind ik al heel goed werken – dat heb ik uit eigen ervaring gemerkt – en daaraan zie je dat de gemeente echt wel bezig is met inwonersvriendelijke dienstverlening. Maar we willen een goed voorstel zien over de hele breedte van de dienstverlening van de gemeente. Een avondopenstelling van de milieustraat is daarbij een mooie eerste stap: als je ’s avonds aan het klussen bent, kun je dan gewoon direct je rommel wegbrengen.”