maandag 16 januari 2017

Communicatietalent – D66 Woerden

Ben jij geïnteresseerd in (gemeente)politiek? Schrijf je graag informatieve teksten? Wil je deel uitmaken van een gezellige groep mensen die jouw politieke interesse delen? Dan ben jij wellicht ons communicatietalent.

D66 Woerden
D66 Woerden is de lokale tak van de landelijke politieke partij D66. De partij vertegenwoordigt in de gemeenteraad 5 van de 31 zetels en is de grootste coalitiepartij. In het college van B&W zijn we met 1 van de 5 wethouders vertegenwoordigd. Als D66-fractie proberen we natuurlijk niet alleen het coalitieakkoord uit te voeren, maar ook ons verkiezingsprogramma(“Investeer in morgen, doe vandaag”). Speerpunten daarin zijn o.a. duurzaamheid, financieel gezond beleid, kansen voor ondernemers, onderwijs en een prettige leefomgeving.

Wat zoeken we?
Om de inwoners van Woerden een goed beeld te geven van wat we als partij doen, waar we voor staan en hoe we onze standpunten omzetten in beleid, zoeken wij iemand die ons kan ondersteunen in de communicatie richting deze inwoners. Dit omvat zowel het schrijven van berichten voor de pers als voor eigen communicatiekanalen zoals de nieuwsbrief, de website en social media. Samen met de fractieleden kies je onderwerpen uit die je vertaalt naar voor inwoners begrijpelijke en voor de media interessante verhalen.

Wat verwachten we van je?
Je hebt ervaring met (politieke) communicatie of hebt daar veel interesse in. Je studeert bijvoorbeeld communicatie aan een HBO-instelling, of je doet de school voor journalistiek. Je hebt een makkelijke pen, een brede interesse en gevoel voor humor. En je bent fanatiek genoeg om van D66 de best communicerende politieke partij van Woerden (nee: de regio!) te willen maken. Hiervoor bezoek je zoveel mogelijk onze fractievergaderingen (ongeveer 2 per maand), de raadsvergadering (1 per maand) en indien mogelijk ook enkele commissievergaderingen. Je schrijft je stukken, overlegt met de raadsleden en stuurt ze aan de pers, plaatst het op onze website en communiceert erover via
onze social media-kanalen (Facebook en Twitter). Tevens schrijf je eens in de zoveel tijd een samenvatting van de gebeurtenissen uit de fractie voor de nieuwsbrief die aan onze leden worden gestuurd. Je doet dit tot aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018, of zoveel langer als je wilt.

Wat bieden wij je?
Wij bieden je een inkijkje in de Woerdense politiek en (je eerste) ervaringen als politiek journalist/communicatietalent. Je ziet alle ins en outs van het politieke proces, van voorstel tot besluitvorming. Je maakt deel uit van een gezellige groep mensen waarbij naast de politiek ruimte is voor informele zaken waarbij je natuurlijk van harte welkom bent. Daarnaast kan dit je eerste stap zijn op weg naar het worden van de nieuwe Frits Wester of Dominique van der Heyde. Je doet dit op vrijwillige basis.

Interesse?
Ben jij ons Communicatietalent? Schroom dan niet en vul onderstaand formulier in:

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen, neem dan contact op met fractievoorzitter Heerd Jan Hoogeveen via heerdjan@d66woerden.nl of 06 – 51 85 04 78.