dinsdag 14 februari 2017

Zet het merk ‘Woerden’ sterk in de zakelijke markt!

In 2014 heeft de gemeente op initiatief van D66 Woerden extra geld vrijgemaakt om de lokale economie een impuls te geven. Ondernemers en de gemeente werken sindsdien goed samen aan alle actiepunten die zijn vastgelegd in het zogenaamd ‘economisch actieplan’, Gezamenlijk hebben zij vorige week middels een update hun prioriteiten voor 2017 bekend gemaakt.

Het merk ‘Woerden’ is één van de vijf onderwerpen waar dit jaar extra aandacht aan wordt gegeven. De afgelopen periode is er veel tijd en energie gestopt in het promoten van Woerden als Boerenmarktstad. Met succes. Meer mensen bezoeken de binnenstad. Op bedrijven- en kantoorlocaties in Woerden, waaronder Middelland, is echter nog steeds een te hoog percentage leegstand te zien. Een probleem dat wat de D66-fractie betreft veel aandacht krijgt in 2017.

De centrale ligging van Woerden, en de bereikbaarheid per openbaar vervoer zijn elementen die veel bedrijven aan moeten spreken om te kiezen voor Woerden als vestigingsplaats. Dat betekent groei van de werkgelegenheid. Het ontbreekt op dit moment echter aan een concreet plan om dit goed zichtbaar te maken in de zakelijke markt. D66 wil dat verbeteren en stelt daarom artikel 40 vragen aan het college.

George Becht, raadslid van D66, zegt hierover: “De intensieve promotie van Woerden als Boerenmarktstad trekt meer consumenten naar onze binnenstad. Het is nu echter ook de hoogste tijd om de aantrekkelijkheid van Woerden als vestigingsplaats zichtbaar te maken in de zakelijke markt. Wij gaan ervan uit dat de gemeente en ondernemers daar op korte termijn een concreet plan van aanpak voor hebben. Met de aantrekkende economie is het nu de tijd om bedrijven te laten kiezen voor Woerden.”