woensdag 12 april 2017

D66 verwelkomt vakleerkrachten basisonderwijs

De D66-fractie is blij met de impuls die het college geeft aan de kwaliteit van het bewegingsonderwijs in Woerden. Wethouder Haring (D66) maakte dit vorige week bekend. Door geld vrij te maken om scholen te helpen hun leerkrachten te scholen, kunnen alle kinderen in de gemeente Woerden beter bewegingsonderwijs krijgen.

D66-raadslid George Becht: “Goed bewegingsonderwijs geeft kinderen een belangrijke impuls voor een gezonde levensstijl, en levert betere schoolprestaties op. Daar profiteren zij dus ook later in hun leven nog van. Daarom hebben wij dit als D66 in 2014 op de agenda gezet.”

Naast scholingsmogelijkheden is er binnen deze ‘Haring-gelden’ ook ruimte voor eigen voorstellen die ten goede komen aan het bewegingsonderwijs. Scholen worden zo gestimuleerd om met op maat gesneden initiatieven te komen. George Becht: “Ik roep de scholen op om hier ten volle gebruik van te gaan maken. Zeker waar we zien dat er op Woerdense scholen toch nog weleens wordt beknibbeld op de streefnorm twee uur per week bewegingsonderwijs!”