dinsdag 23 mei 2017

“Verduurzaam Woerdense sporthallen”

Verduurzaam sporthallen

Tijdens de raadsvergadering van komende woensdag debatteert de gemeenteraad over het onderhoud van de Woerdense sporthallen. Voorgesteld wordt om het onderhoud op zo’n wijze uit te voeren dat de sporthallen (bijna) klimaatneutraal worden.

Waar het voorstel van het college is om 7 sporthallen te verduurzamen, zullen de partijen D66, Progressief Woerden en STERK Woerden vragen om ook de Thijs v/d Polshal mee te nemen in de plannen. D66-woordvoerder Tom Boersma: “Bij dit soort investeringen moet je altijd afvragen wat het rendement is. Dit kan financieel zijn, maar ook rendement op duurzaamheid en maatschappelijk rendement moet je meewegen. Nieuwe berekening wijzen uit dat wanneer je ook de Thijs v/d Polshal verduurzaamt, je over de jaren heen gezien nog steeds goedkoper uit bent. Vandaar dat wij vinden dat je die ook moet meenemen in dit project.”

Het amendement zal woensdag worden ingediend tijdens het debat. Boersma hoopt dat een meerderheid van de gemeenteraad zal instemmen met het voorstel: “Als we in Woerden als hele gemeenteraad acties richting Den Haag ondernemen tegen bijvoorbeeld gasboringen onder Molenvliet, moeten we ook laten zien dat we helemaal geen gas meer nodig hebben. De duurzaamheidsmaatregelen bij de sportzalen zijn daarvoor een goed begin.”