Uitgaan van je eigen kracht, zonder de aandacht voor je omgeving te verliezen. Dat heb ik van huis uit meegekregen. En voor mij is dit dan ook herkenbaar en aansprekend in het sociaal liberale gedachtegoed van D66. Ik ervaar iedere keer weer dat deze uitgangspunten mij ‘thuis’ doen voelen binnen onze club.

Tien jaar geleden verhuisden we naar Woerden. Een stad die al heel snel in ons ‘groene’ hart is gaan zitten. Ik ben getrouwd met Pien en, samen met onze poezen Zwartje en Tommie wonen wij met veel plezier in Woerden. Wij genieten met volle teugen van alle activiteiten die in Woerden worden georganiseerd  en praten dan graag na op één van de mooie terrassen in onze gemeente.

Na acht jaar raadslidmaatschap biedt het wethouderschap mij de ruimte om een tastbare bijdrage te leveren aan vraagstukken die zich in onze leefomgeving aandienen. Ik kijk ernaar uit om mij daar dagelijks voor in te gaan zetten.  Belangrijk vind ik het om uit  ‘mijn raam’ te blijven kijken en  de realiteit en consequenties van de politiek gemaakte keuzes te zien en te ervaren. Midden in de samenleving!

“Initiatieven uit de samenleving omarmen we.”

Initiatieven uit die samenleving omarmen we. Een voorbeeld daarvan, binnen mijn portefeuille, is de Techcampus. Een krachtig plan van het Woerdens TechniekTalent waar techniekonderwijs door het bedrijfsleven gefaciliteerd zal worden, zodat nieuw technisch talent zich kan ontwikkelen om vervolgens op onze lokale arbeidsmarkt direct aan de slag te gaan.

Met het oog op de toekomst, maken we structureel geld vrij voor onze nieuwe generaties. Zodat de maatschappelijke stages door blijven gaan en achterstanden in het onderwijs tegen te  gaan. Zodat iedereen nu én in de toekomst vanuit eigen kracht een zelfstandig en vooral gelukkig bestaan kan opbouwen.

En we investeren onder andere in een duurzame gemeentelijke organisatie. Achterstanden op het gebied van automatisering, informatisering, archivering en organisatieontwikkeling worden nu ingelopen. Werken aan een organisatie die in kan spelen op de veranderende vraag van haar inwoners.

Er zit zoveel energie en kracht in onze gemeente. Laten we er met elkaar voor blijven zorgen dat iedere Woerdenaar zich uitgenodigd voelt om mee te doen!

Portefeuilles:
Werk en Inkomen